Archiwum

Przeglądasz aktualnie archiwum wiadomości

Okazuje się, że możliwości techniczne Bolidu F1 w postaci osiągnięcia 100 km/h w ok. 1,7 s to nic nadzwyczajnego. Jeszcze lepszymi osiągami może pochwalić się estoński 40 tonowy zespół pojazdów przewożący silnie toksyczny towar niebezpieczny, który 77 km/h może uzyskać w ciągu jednej sekundy. Jak się okazało, nie był to pojazd z silnikiem na turbodoładowanie, lecz wyłącznik tachografu, który został dezaktywowany podczas poruszania się pojazdów.

Za wysoki, za długi, za ciężki i bez wymaganego zezwolenia kategorii VI dopuszczającego do poruszania się po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym – oto wynik kontroli zespołu pojazdów przewożącego ładunek ponadgabarytowy, przeprowadzonej przez podkarpackich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.

Wydanie zakazu dalszej jazdy do momentu uzyskania stosownego zezwolenia kategorii VII oraz wszczęcie postępowania administracyjnego wobec przewoźnika w sprawie nałożenia kary administracyjnej – oto wynik kontroli zespołu pojazdów przewożących ładunek ponadgabarytowy, przeprowadzonej przez podkarpackich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.

Czy istnieje techniczna możliwość aby bus o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej nie więcej niż 3,5 tony, był w stanie przewieźć ładunek który waży 10 ton? Tak, niestety zdecydowanie tak o czym przekonali się podkarpaccy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego podczas rutynowej kontroli ukraińskich busów.

Inspektorzy WITD w Rzeszowie razem z funkcjonariuszami Straży Pożarnej, Policji, Straży Ochrony Kolei, Wojskiem Obrony Terytorialnej oraz Ratownikami Medycznymi SPPR i GOPR, jak również przedstawicielami Fundacji Służba Maltańska, wzięli udział w akcji „Nocna Jazda Ratowników dla Olusia”, której celem była zbiórka pieniędzy na pokrycie specjalistycznej operacji 9-miesięcznego Olusia z Krościenka Wyżnego, która ma odbyć w Stanach Zjednoczonych.

W piątek 18 maja b.r. w Młodzieżowym Domu Kultury w Rzeszowie, odbyła się dziesiąta edycja Turnieju Pierwszej Pomocy "Uczeń Ratowniczek". W konkursie udział wzięło 18 czteroosobowych drużyn w trzech kategoriach wiekowych, reprezentujących szkoły podstawowe miasta Rzeszowa.

Nielegalne urządzenie wykryte podczas rutynowej kontroli przeprowadzonej przez podkarpackich inspektorów ITD. Tym razem inspektorzy z WITD w Rzeszowie stwierdzili obecność urządzenia zakłócającego prawidłową pracę tachografu, które było uruchomiane za pomocą kilkukrotnego naciśnięcia pedału gazu.

Serbski kierowca zatrzymany do kontroli przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego przewoził mrożonki pojazdem bez ważnego świadectwa ATP, które jest wymagane w przypadku transportu produktów w stanie głęboko zamrożonym. Dodatkowo szczegółowa analiza czasu pracy wykazała, że kierowca oszukiwał wskazania tachografu używając magnesu. Takim wynikiem zakończyła się kontrola przeprowadzona przez inspektorów z WITD w Rzeszowie.

Podczas kontroli drogowej inspektorzy transportu drogowego zaobserwowali interesujące zjawisko, dzięki któremu samochody ciężarowe mogą niespodziewanie zniknąć i pojawić się po pewnym czasie w całkowicie w innym miejscu, mimo tego, że kierowca przez cały czas odbierał odpoczynek. Szczegółowa kontrola wykazał, że nie było to niewidzialne przemieszczanie się pojazdów, tylko użycie wyłącznik, którego celem było fałszowanie zapisów tachografu dotyczących przebytej drogi.

W trakcie czynności kontrolnych na drodze krajowej nr 19, inspektorzy z krośnieńskiego oddziału WITD w Rzeszowie zatrzymali do kontroli zespół pojazdów należący do ukraińskiego przewoźnika. W trakcie kontroli Inspektorzy wykryli w pojeździe zamontowanie niedozwolonego urządzenia tj. emulatora AdBlue.