• Kontrolowany pojazd na miejscu kontroli

Nacisk osi jak DMC

Zaskakującego odkrycia dokonali w Mielcu rzeszowscy inspektorzy transportu drogowego.

Samochód ciężarowy przewożący beton, generował nacisk podwójnej osi napędowej równy dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej dla tego rodzaju pojazdu.

 

Do zdarzenia doszło w Mielcu na drodze wojewódzkiej DW985, jadącego "pompogruszką" do przewozu betonu kierowcę inspektorzy zatrzymali koło południa. Pojazd skierowano na punkt kontrolny przystosowany do przeprowadzania czynności kontrolnych z użyciem wag w miejscowości Mielec, przy ul. Wojska Polskiego. W trakcie procedury ważeniowej ujawniono, że rzeczywista masa pojazdu wynosi 47 t. W tym przypadku dopuszczalna masa pojazdu nie mogła przekroczyć 32 t. Dodatkowo nacisk podwójnej osi napędowej samochodu wyniosła 31,8 t a w tym przypadku dopuszczalnym był nacisk do 18 t. Oznacza to, że Przewoźnik wykonujący przewóz dopuścił się przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej o15 t. a nacisk o 13,8 t. Nadmienić należy, że już sam nacisk osi napędowych stanowił maksymalną wagę pojazdu.

W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami, kierowcy zakazano dalszej jazdy do chwili usunięcia nieprawidłowości, a w stosunku do przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. Za przekroczenie dopuszczalnych norm dotyczących wagi pojazdu, nacisków lub wymiarów, co spowodowało, że pojazd stał się pojazdem nienormatywnym, a przewoźnik nie posiadał wymaganego zezwolenia, kara może wynieść nawet 15000 zł.

Top
https://witd.rzeszow.pl/staly-punkt-kontroli-autobusow-wakacje-2024/,https://witd.rzeszow.pl/przewoznik-musial-wymienic-autobus/